S-a dus și Webstock 2015. Pe o scară de la 1 la 10, prima ediție de Webstock, la care particip nu primește mai mult de nota 8. Cu indulgență. E adevărat că sunt pretențioasă când e vorba de evenimentele la care particip, dar în definitiv e vorba de timpul meu, de așteptările mele personale si profesionale, așa că mă simt datoare să vă împărtășesc și vouă din experiența mea.
Nu sunt deloc o persoană care-și dorește faima. Nu sunt deloc opulentă și n-am nevoie de confirmări, care să-mi gâdile orgoliul propriu de specialist în comunicare. Nu mă pup cu foști profesori de la facultate și nici nu le zâmbesc, dacă nu-mi plac. Din politețe. Mi-ai fost profesor la facultate? Te respect, deci nu te pup pe obraz. Ești organizatorul evenimentului? Foarte frumos, tot nu te pup, nici măcar pe obraz! Și nici nu mă mâțâi pe lângă tine în speranța că mă vei invita și la anul la Webstock. Nu cred că e cazul. O să-ti scriu atunci un mail si tu o să-mi răspunzi dacă vrei sau nu. Dacă-ți place de mine sau nu.
La Webstock am văzut mulți pupici de PR-iști, trimiși către persoane pe care și ei le cunosc doar de pe Facebook. Pițigăiala de PR Event nu-mi e deloc la suflet. Sincer vă spun. Ai voie să zâmbesti omului, să-l binedispui, dar te rog eu nu-mi zâmbi fals. Că te văd și te simt. Și-mi doresc să mă sinucid cu tot cu zâmbetul tău.
M-am dus la Webstock 2015 cu speranțe mari. Prea mulți sponsori, prea puțină informație pentru mine. Prea multe hastag-uri pentru un șampon. Prea puțin wi-fi convenabil pentru ditamai campania Vodafone 100G.
Am spus-o de mai multe ori și o repet – pentru ca un eveniment să fie bun, ai nevoie de speakeri buni. De profesioniști. De oameni carismatici, cu bun-simț, cu pregătire. Social Media Strategy a salvat Webstock-ul, vă spun.
Ca speaker, vreau să vii la Webstock cu materiale, cu o prezentare, cu o bomboană pe care să mi-o dai s-o sug, până la sfârșitul minutelor tale de faimă. De aceea vin. Să aflu ceva vrednic de laudă, să mă ajute, să-mi dea idei, să fiu cu ochii pe tine și la alte evenimente la care participi. Să-mi facă plăcere să vorbesc despre tine, chiar dacă nu te plac prea tare.
Pe Mugur Pătrașcu de la Ileo nu l-am plăcut mereu. Are asa…un soi de aroganță, pe care n-o înghit deloc. Dar el ca specialist îmi place. Pe vremea când îmi dădea teste din marketing online la facultate nu eram la fel de deșteaptă, încât să înțeleg că mă vor ajuta cânda. Visurile mele de reporter TV, chiar și de provincie, nu se legau deloc de seminariile lui.
Mugur Pătrașcu chiar și-a intrat în rolul celui mai bun speaker de la Webstock. Omul a știut pentru ce-a venit. Și-a venit pregătit. Să fie lider, să împărtășească din experiența lui, să dea exemple, să răspundă la întrebări, să dea soluții. Am auzit că participă si la Internet&Mobile World, ca speaker pe scena Digital Marketing. Păi are ce ce căuta acolo. Go for him!
Nici băiatul de la Digital Star, Laurențiu Dumitrescu, n-a fost rău. Ai venit cu spot-uri misto, ai trecut testul. Ne-ai stârnit pofta pentru campanii virale pe Youtube dezvoltate de voi, ai trecut testul! Esti vesel și zâmbesti sincer? Ai trecut testul! Și participi la Internet &Mobile World, asa-i? Ai trecut testul.
How-to-work with brands în schimb, n-a fost deloc cel mai reușit debate. Adică, eu nu m-am așezat în primul rând din sală, doar pentru că mi-am dorit să aud povești nemuritoare, despre cum lucrează agențiile cu bloggerii. Eu m-am pus în primul rând să-mi iau notițe despre campaniile voastre cu brandurile pentru care lucrați si apoi cu bloggerii. De ce nu s-a numit How to work with bloggers? Era mai simplu. Nu eram în sală.
Îmi pare rău, dragă Chinezu, ești carismatic, eu te-aș propune ca moderator oficial Webstock în 2016, dar promite-mi te rog, că-ți vei obliga interlocutorii să vină pregătiți. Să ne arate ceva. Să plec cu o informație nouă. Nu vreau să te văd cum tragi de ei să spună ceva interesant.
Pe mine mă plictisesc teribil ifosele de agenție cool, discuțiile interminabile despre jurnaliștii care urăsc PR-istii și viceversa, sau strategiile prin care fetele din departamentele de PR își aleg bloggerii cu care să lucreze. Nu prea sunt strategii. Știm că dacă ai trafic lucrezi cu agențiile. E simplu. Ai trafic, ai buget de agenție. Că așa-i în tenis. Dar cum faci trafic? Asta ne spune cineva? Alo! E cineva acolo?
Nu sunt interesată nici de dilema prieteniilor dintre reprezentanții agențiilor și bloggeri. Păi dacă mă enervez, mă fac eu Blogger Paparazzi și îți arăt eu câte beri/ flori/produse/bombonele și alte cele ridică la fileu agențiile de PR tuturor – și bloggerilor, și jurnaliștilor. Păi dacă asta-i PR, eu mă împușc și renunț de tot la meserie.
În cazul How-to-work with brands, Buhnici a salvat Webstock-ul. Altfel plecam de acolo foc și pară. Fraze cu sens, bine intenționate, bine gândite, un proiect simpatic (nu pentru mine, dar simpatic –vezi cavaleria.ro) și o ofertă de nerefuzat pentru bloggeri. Ai un proiect mișto despre care ești în stare să vorbești pe sticlă? Hai la mine în emisiune! Dacă meriți. Dacă ești capabil.
In definitv, despre asta ar trebui să fie vorba la Webstock. Despre oameni care întâlnesc alți oameni. Despre oameni sinceri, bine pregătiți, deschiși, care sunt în stare să ridice mâna sus și să te ajute și pe tine să crești prin exemple. Că de aia te duci acolo de dimineața până seara. Pentru că vrei să crești, să reușești.
După cum vă spuneam, trăiesc într-o lume de basm.
Uite că de lipsa internetului uitasem să mă plâng. Good point!