Cea mai sensibilă reclamă pe care am văzut-o în ultimii ani, în preajma sărbătorilor, vine de la nemți

 

Christmas-video-from-Germany

Dacă am visat vreodată să lucrez în publicitate, am făcut-o pentru ca mi-am dorit să mereu să fac oamenii să plângă de emoție. Adică să scriu texte și să creez scenarii atât de tari, încât să-i fac pe toți să se smiorcăie. Și-apoi să mediteze la ce anume au văzut. Nu-i lucru ușor să creezi o astfel de legătură între brand și consumator, dar nicidecum imposibil.

În naivitatea de care am dat dovadă până acum, continui să mă număr printre consumatorii de publicitate emoțională, publicitatea aia bazată pe argumentele emotionale, intangibile ale produsului, ci nu pe argumente concrete. Și care te face să te gândești la tot ce ai tu mai bun și frumos ca ființă umană, tocmai bun de dat mai departe – dragoste.

Nu știu dacă ați observat, însă, anul ăsta, de Crăciun, reclamele sunt mai emoționale ca niciodată.

Emotivi sunt și cei din departamentul de marketing de la Edeka, un lanț de supermarket-uri german, cunoscut în toată Europa, care și-au dat acordul pentru una dintre cele mai emoționale reclame din ultimii ani – Edeka – Time to come home.

Reclama a reușit să emoționeze cel puțin 20 de milioane de oameni din întreaga lume, care au văzut video-ul pe Youtube, în doar câteva zile de la publicare. Cu mine în frunte, bineînțeles. Si pe bună dreptate!

Protagonistul reclamei este chiar bunicul (nu al meu – al nostru al tuturor) care ajunge să își petreacă singur Crăciunul, cu toate că pare să aibă o familie mare, copii și chiar nepoți. O asemenea imagine nu are cum să nu te emoționeze.

Bunicul este văzut cum gătește şi cum ia masa apoi singur de Crăciun, lângă brad, sfâșiat de tristețe. Timpul trece, însă într-o zi, tot în apropierea Crăciunului, copiii primesc vestea morții bătrânului, veste care le zguduie tututor viața. Ajunși acasă, îmbrăcați în haine de doliu, copiii descoperă cum bătrânul și-a înscenat practic moartea, pentru a-i convinge pe cei dragi să fie alături unii de alții de sărbători. Continuarea reprezintă însă esența spot-ului devenit viral, pe care te las pe tine să-l descoperi. O să te smiorcăi oricum!

Cu o reclamă ceva mai veselă, dar caldă m-au cucerit anul asta și cei de la Orange.

Reclama are ca protagonistă o fetiță, care-și petrece majoritatea timpului cu noul ei prieten – un om de zăpadă. Prietenia dintre fetita si Omul de Zăpadă devine atât de apropiată, încât parcă-ți vine să crezi, dintr-o dată, într-o lume mai bună si mai sinceră. Cât de tare e o fetiță care citește povești prietenilor ei? Vă spun eu – foarte tare! Reclama îmi place și poate, pentru că, îmi amintește de mine, când eram mică, și de tata, care mă ajuta mereu să fac cel mai mare și cel mai frumos om de zăpadă din grădină.

Merry Christmas și aveți grijă mereu de cei dragi, nu doar în preajma sărbătorilor! :)

Be the first to comment on "Cea mai sensibilă reclamă pe care am văzut-o în ultimii ani, în preajma sărbătorilor, vine de la nemți"

Leave a comment

Your email address will not be published.

*